To Cognize is to Categorize: Cognition is Categorization

Harnad, Stevan (2005). « To Cognize is to Categorize: Cognition is Categorization », dans Handbook of Categorization, sous la dir. de Cohen, Henri et Lefebvre, Claire. A, Elsevier.

Fichier(s) associé(s) à ce document :
[img] HTML
Télécharger (148kB)
[img] Doc
Télécharger (158kB)
[img] Autre
Télécharger (2MB)
[img]
Prévisualisation
PDF
Télécharger (419kB)

Résumé

We organisms are sensorimotor systems. The things in the world come in contact with our sensory surfaces, and we interact with them based on what that sensorimotor contact “affords

Type: Chapitre de livre
Mots-clés ou Sujets: abstraction, affordances, categorical perception, categorization, cognition, discrimination, explcit learning, grounding, implicit learning, invariants, language, reinforcement learning, sensorimotor systems, supervised learning, unsupervised learning
Unité d'appartenance: Faculté des sciences humaines > Département de psychologie
Instituts > Institut d'études internationales de Montréal (IEIM)
Déposé par: Stevan Harnad
Date de dépôt: 22 oct. 2007
Dernière modification: 01 nov. 2014 02:03
Adresse URL : http://archipel.uqam.ca/id/eprint/394

Statistiques

Voir les statistiques sur cinq ans...